Jak interpretować wyniki badania Holtera?

Nasze zdrowie to coś, co mamy najcenniejszego. Niestety często zaczynamy rozumieć to dopiero wtedy, gdy zaczynamy je tracić.  Do grupy najpoważniejszych chorób, które rok w rok zbierają żniwo w naszym kraju, należą schorzenia serca. Warto więc pamiętać o regularnych badaniach, nawet jeśli jeszcze nie odczuwamy niepokojących objawów. Jest to istotne, tym bardziej że dzisiejsza, zaawansowana medycyna pozwala na szybką ocenę sytuacji i wdrożenie stosownego leczenia.

Dieta w chorobach serca

Niewłaściwa dieta, opierająca się na produktach zawierających w swoim składzie nasycone kwasy tłuszczowe pochodzenia zwierzęcego oraz tłuszcze trans, jak również produkty zawierające dużą ilość cukrów prostych, to jedna z podstawowych przyczyn mogąca mieć wpływ na szybszy rozwój miażdżycy i w efekcie chorób serca. Zmniejszenie ryzyka rozwoju miażdżycy, a tym samym zawału serca można osiągnąć przede wszystkim przez zmianę swoich nawyków żywieniowych oraz stylu życia.

EKG w profilaktyce kardiologicznej

Każdego roku, wiele osób zgłasza się do lekarza, kiedy jest już za późno na ratunek. A przecież jedno proste i bezbolesne badanie kardiologiczne może uratować nam życie. Jednym z elementów będących podstawą diagnostyki jest EKG, czyli elektrokardiografia, która pozwala wykryć wszelkie nieprawidłowości. Jaki przebieg ma to badanie? Jakie są jego główne zalety? I kiedy warto się na nie udać? Przekonaj się!

Jak dbać o serce po sześćdziesiątce?

”Lepiej zapobiegać niż leczyć”. Słowa te są prawdziwe na każdym etapie naszego życia, jednak po sześćdziesiątym roku nabierają nowego znaczenia. Niestety, choroby serca i układu krążenia to wciąż jedne z najczęstszych przyczyn przedwczesnej śmierci w Polsce. A przecież można zrobić wiele, by polepszyć stan swojego zdrowia.