Diagnostyka chorób kardiologicznych

Lekarz kardiolog przeprowadza szereg badań, które nie służą tylko do wykrywania i diagnozowania chorób. Wnikliwa analiza stanu zdrowia pacjenta jest konieczna przed wszelkim zabiegami, zwłaszcza tymi bardziej inwazyjnymi. Na przykład często wykonywane w tym celu badanie EKG, pozwala szczegółowo zaplanować operację i dobrać odpowiednie znieczulenie. Z kolei zdiagnozowana osoba w trakcie leczenia będzie okresowo poddawana badaniom w celu stwierdzenia skuteczności zastosowanej terapii.

W naszych prywatnych gabinetach lekarskich oferujemy Państwu szereg badań:

· EKG,

· echo serca,

· EKG metodą Holtera,

· ABPM.

Jakie dolegliwości mogą świadczyć o chorobach układu krążenia?

Często oznaką różnego rodzaju nieprawidłowości w układzie sercowo-naczyniowym będą z pozoru zwyczajne objawy, które łatwo zlekceważyć. Niestety z biegiem czasu te symptomy mogą się nasilać i poza zauważalnym wpływem na samopoczucie, świadczyć o rozwijającym się stanie chorobowym.

Dolegliwości, które mogą być objawami chorób układu krążenia to:

• uczucie kołatania serca,

• ból w klatce piersiowej,

• omdlenia, utraty przytomności,

• duszności,

• zawroty głowy, zasłabnięcia,

• nadciśnienie tętnicze.

Niektóre objawy mogą wystąpić również w nocy i bardzo łatwo można przeoczyć lub zbagatelizować, tłumacząc je na przykład stresem. W wykrywaniu oraz późniejszym diagnozowaniu takich zaburzeń skuteczne będzie badanie metodą Holtera, które pozwoli na monitorowanie pracy serca przez 24 godziny – także podczas snu. Zaburzenia snu łatwo przypisać innym schorzeniom, niezwiązanym z układem sercowo naczyniowym.

Profilaktyka chorób serca

Systematyczne oraz okresowe badania lekarskie są konieczne nie tylko dla osób, u których zdiagnozowane zostały różne nieprawidłowości i choroby układu sercowo-naczyniowego. Osobom po 45. roku życia zaleca się regularne badania w celach profilaktycznych. Regularne badania pozwalają na bieżące monitorowanie pracy organizmu. Umożliwiają wczesne wykrywanie różnych nieprawidłowości w jego funkcjonowaniu, odpowiednią diagnozę i zastosowanie właściwego leczenia. Wykrycie ewentualnych chorób oraz szybka reakcja pozwalają na zastosowanie mniej inwazyjnych terapii.

Zdrowy tryb życia często pozwala na uniknięcie wielu schorzeń i dolegliwości. Właściwa dieta bogata w odpowiednio dobrane substancje odżywcze pozwoli na prawidłową pracę poszczególnych organów oraz całego ciała. Pozytywne rezultaty przyniesie również zbalansowany i regularny wysiłek fizyczny. Aktywność ruchowa pomoże zachować prawidłowe funkcjonowanie układu krwionośnego i dobrą kondycję. W perspektywie czasu taki tryb życia może ograniczyć wystąpienie różnego rodzaju chorób, również tych o podłożu kardiologicznym.