”Lepiej zapobiegać niż leczyć”. Słowa te są prawdziwe na każdym etapie naszego życia, jednak po sześćdziesiątym roku nabierają nowego znaczenia. Niestety, choroby serca i układu krążenia to wciąż jedne z najczęstszych przyczyn przedwczesnej śmierci w Polsce. A przecież można zrobić wiele, by polepszyć stan swojego zdrowia.

Dieta i ruch - klucz do zdrowia

Jednym z podstawowych czynników, które wpływają na sprawną pracę serca, jest regularna aktywność fizyczna. Oczywiście jej ilość i rodzaj musi być dostosowany do naszych możliwości, a intensywność możemy z czasem zwiększać. Co zyskujemy dzięki uprawianiu sportu? Przede wszystkim poprawia się nasze krążenie, zwiększa wytrzymałość, a zmniejsza stres. Regularna aktywność pozwala też zachować sprawność ruchową, a co za tym idzie mobilność. Nie mniej ważna jest dobrze zbilansowana dieta, uboga w tłuszcze zwierzęce, które przyczyniają się do zwiększenia poziomu złego cholesterolu. Na co dzień powinniśmy natomiast sięgać po warzywa i owoce, które dostarczają witamin i mikroelementów, a także ryby - bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe.

Regularne badana

Dietę i aktywność fizyczną należy połączyć z regularnymi wizytami u kardiologa. Serce to narząd, który pracuje wyjątkowo intensywnie, dlatego jego profilaktyka jest szczególnie ważna. Podstawowe badania takie, jak EKG, echo serca, holter EKG, czy holter ciśnieniowy (ABPM) pozwalają na uzyskanie dokładnych informacji na temat pracy tego ważnego narządu. Oceny wyników dokonują nasi specjaliści, którzy posiadają nie tylko potrzebną wiedzę i doświadczenie, ale także odpowiednie podejście do pacjentów w różnym wieku. Każdy pacjent może liczyć na odpowiednią ilość czasu i skrupulatny wywiad, który pozwala dobrać odpowiednie metody leczenia. W naszym gabinecie leczymy choroby serca, nadciśnienie tętnicze, chorobę wieńcową, zaburzenia rytmu serca, a także wady serca. Konsultacje i kompleksowe leczenie dostępne jest także dla pacjentów z już rozpoznaną chorobą, po zawale serca, po zabiegach inwazyjnych naczyniowych, po operacjach kardiochirurgicznych, z zaburzeniami rytmu serca, z wadami serca i nadciśnieniem tętniczym.